راهنمای صحیح بنزین زدن

فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین‌ترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ‌ بنزین‌ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تر است و وقتي هوا گرم می‌شود، بنزین منبسط می‌گردد.

بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده سبب می‌شود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد. هر درجه حرارت که افزایش یابد، بخارات بیشتری بجای بنزین به شما فروخته می شود و این بخارات هم در نهایت توسط مکنده ها از باک بنزین مکیده شده و به مخزن بنزین جایگاه‌های سوخت بر می گردد و سود زیادی نصیب جایگاه داران می کند. جایگاه‎های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هایشان نیستند. بر خلاف جایگاه های پمپ بنزین، در پالایشگاه ها دستگاه محاسبه جبران حرارت وجود دارد و هنگام بارگیری دقیقا یک گالن بنزین واقعا یه گالن بنزین است و دستگاه های محاسبه جبران حرارت از محاسبه بخارات بنزین جلوگیری می کند

وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید، دستگيره ها دارای سه درجه هستند

 

?کند،

??متوسّط

???تند.

در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می‌شود به حدّاقلّ می‌رسانید.

همه شیلنگ‌ها دارای محلّ بازگشت بخار هستند.

اگر سریع بنزین بزنید،بنزین محاسبه شده توسط شمارشگر، در باک شما تبخیر شده و این بخار مکیده شده و وارد مخزن زیرزمینی می‌شود به طوری که وقتی شما بنزین می‌زنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می‌‎دهد بنزین نزده‌اید.

یکی از مهم‌ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‎کند.

بنزین به مراتب سریع‌تر از آنچه که تصوّر می‎کنید تبخیر می‌شود. مخازن ذخیره ی بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. این سقف به عنوان نقطه ی صفر بین بنزین و جوّ عمل می‌کند تا تبخیر را به حدّاقل برساند.

اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین‌ نزنید. بنزینی که تخلیه می‌شود سبب می‌گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً ته‌نشین می‌شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.